Prelegenci
Aleksander Okraska
Aleksander Okraska
Wie, że gdy różne działy w firmie realizują różne cele, to oczekiwany poziom obsługi klienta i realizacja dostaw na czas może być wyzwaniem. Zwłaszcza, gdy produkcja optymalizuje procesy i redukuje koszty, ale z pewnym dystansem podchodzi do planowania. Rosnące koszty logistyczne, braki w dostawach oraz malejący poziom obsługi Klienta - omówienie tych problemów z Właścicielem firmy pozwoliło na szybkie znalezienie rozwiązań. Najtrudniejsze było przekonanie Dyrektora Produkcji, że najmniejsze możliwe jednostkowe koszty wytworzenia niekoniecznie pozwalają na realizację strategii firmy na rynkach całej Europy.
W firmie z branży budowlanej musiał zmierzyć się z pytaniem Szefa, dlaczego produkując na zamówienie i mając historycznie rekordowy poziom zamówień, magazyn wyrobów jest zapełniony pod korek, a Klienci nerwowo reagują na rosnący czas oczekiwania na dostawy. Konieczna była zmiana zasad planowania i harmonogramowania produkcji, co znacząco wpłynęło na redukcję zapasów wyrobów gotowych przy jednoczesnym wzroście poziomu obsługi klienta. Kluczowe było wyjście poza procesy w firmie i dogłębne zrozumienie potrzeb Klientów.
Doświadczył wyzwań związanych ze współpracą z dostawcami z całego świata, mierząc się z krytycznym znaczeniem długich Lead Time’ów dla poziomu zapasu i poziomu obsługi Klienta. W tym przypadku największym wyzwaniem było przekonanie sprzedaży do podzielenia się informacjami na temat popytu.
Wie, że nawet najbardziej wyrafinowany system, jest tak dobry, jak dane na których pracuje (“Show me the data” ). Dlatego zajmował się re-inżynierią procesów logistycznych, jako 6σ Lean Green Belt, Project Manager prowadził dziesiątki projektów optymalizacyjnych, wdrażając nowe rozwiązania, procesy i produkty.
Zarządzając wieloma zespołami, od kilku do kilkuset osób, wielokrotnie przekonał się, jak wielką rolę pełni motywacja i wspieranie rozwoju kompetencji, od pracownika produkcji/magazynu po kierownika działu. Nauczył się, że zróżnicowany łańcuch jest tak efektywny, jak doświadczone i zmotywowane są jego ogniwa.
Aktualnie, swoim doświadczeniem i wiedzą dzieli się z innymi podczas szkoleń i wdrożeń prowadzonych przez MPM Productivity Management w obszarach: SCM; production management; wewnętrzne przepływy materiałowe; SPC – statistical process control; Lean Manufacturing.
Tomasz Sokołowski
Tomasz Sokołowski
Pracując w Kompanii Piwowarskiej planował produkcję i dystrybucję piwa, oraz kupował komponenty dla całej Grupy SABMiller w Europie. Kierował planowaniem, zakupami, magazynowaniem i fizyczną dystrybucją leków w US Pharmacia. Kupował komponenty do produkcji siedzeń autobusowych i kolejowych w firmie KIEL. Był Szefem Zakupów na Europę w Firestone.
Wie jak ważny jest dla Firmy stabilny dalekosiężny plan – wdrażał proces S&OP w trzech Firmach i dzięki temu udało się uniknąć sytuacji, żeby generalnie zabrakło zapasów lub mocy produkcyjnych. Zna zasady pracy w międzynarodowych korporacjach – uczestniczył w wielu projektach budujących transgraniczne łańcuchy dostaw i poznał zasady pracy w takich przedsięwzięciach. Rozumie istotę dobrej Strategii Zakupowej – wdrożył m.in. innowacyjny sposób kupowania „commodity” wartego ok 200 milionów € rocznie, dzięki czemu firma oszczędzała ok 7 milionów € rocznie.
Poznał wartość współpracy z dobrze zmotywowanym Zespołem – zidentyfikował i wypromował do awansu kilka osób do dziś pełniących kluczowe role w swoich firmach.
Poczuł smak porażki – kupując za wiele na raz i w konsekwencji doprowadzając do utylizacji kilkuset palet wartościowego towaru, który przeterminował się zanim został sprzedany.
Ma świadomość całościowego podejścia do biznesu – zmienił filozofię zarządzania systemem jakości tak, że przestał on być „papierowym potworem” generującym mnóstwo bezwartościowych dokumentów i ograniczającym kreatywność pracowników, a stał się żywym organizmem angażującym użytkowników z różnych działów do zapobiegania problemom i stawiania czoła realnym wyzwaniom.
Doświadczenie zawodowe jako konsultant: Od pięciu lat prowadzi szkolenia oraz warsztaty w zakresie planowania nadrzędnego S&OP (Sales & Operations Planning), MPS (Master Production Schedule) oraz MRP (Materials Requirement Planning). Prowadził diagnozy zintegrowanego planowania według metodologii MPM. Zrealizował z powodzeniem wiele szkoleń otwartych (dostępnych dla uczestników z różnych Firm), jak i zamkniętych – dedykowanych m.in. dla takich firm jak: Borg Warner, Polpharma, Synthos, Dassault, Albea, Plastic Omnium. Występował też na wielu Konferencjach branżowych.
Zbigniew Sobkiewicz
Zbigniew Sobkiewicz
Z MPM Productivity Management związany od 2001 roku, odpowiedzialny za szkolenia otwarte CPIM, szkolenia Incompany, projekty zamknięte, analizy oraz konsultacje z zakresu Zarządzania Łańcuchem Dostaw (SCM), Planowania Potrzeb Materiałowych (MRP), Planowania Sprzedaży i Operacji (S&OP). Od 2004 roku pełni funkcję Dyrektora Konsultingu.
Od ponad 25 lat zaangażowany w działalność konsultingową. Doświadczenie biznesowe na stanowiskach menedżerskich zdobywał zarówno w dużych spółkach krajowych – IFS Poland, jak i zagranicznych – Belvar na Białorusi. Specjalizuje się w doradztwie z zakresu zarządzania produkcją, logistyką i zapasami oraz wdrażaniu systemów wspomagających zarządzanie. Ekspert w zakresie systemów ERP (m.in. Exact, IFS, Baan).
Pierwszy Polak, a dziewiąty Europejczyk, który otrzymał stopień mistrza w hierarchii instruktorów Certyfikacji w Zarządzaniu Produkcją i Zapasami (CPIM) amerykańskiego stowarzyszenia APICS. CPIM Master Instructor to najwyższy stopień jaki można było zdobyć będąc trenerem - członkiem APICS.
Licencjonowany trener TFC - The Fresh Connection – zaawansowanego symulatora łańcucha dostaw (innowacyjna symulacja ‘web-based business’ angażująca uczestników w podejmowanie strategicznych decyzji w procesie zarządzania przedsiębiorstwem).
Pracował jako konsultant dla ponad paruset firm polskich i międzynarodowych m.in. takich firm jak: Barlinek (także Ukraina), Dell Products (Polska), FlexLink (Szwecja i USA), GlaxoSmithKline, Hulanicki Bednarek - HB Energia, Logstor Polska, Mondi Świecie, Newag, Nowa Szkoła, PKN Orlen, SPX Flow Technology Poland, Valeo, Volvo Polska i innych.
Diana Najtkowska-Sapryk
Diana Najtkowska-Sapryk
Praktyk biznesu i kupiec, z ponad 14-letnim doświadczeniem w międzynarodowych firmach, w zespołach zakupów strategicznych i operacyjnych, na stanowiskach specjalistycznych i menedżerskich.
Jest właścicielką i założycielką ProcureMe: firmy szkoleniowej, która wspiera rozwój umiejętności wszystkich specjalistów zakupowych. Zarówno firma, jak i grupy na social mediach ProcureMe promują ludzki wymiar biznesu, dbałość o relacje z dostawcami i strategiczną rolę kupca.
Stworzyła ProcureMe, ponieważ zauważyła dużą lukę w kompetencjach zakupowych, szczególnie w zakresie umiejętności miękkich, które są obecnie bardzo poszukiwane.
Jako maniak umiejętności miękkich i zakupów wie, że jej doświadczenie i umiejętności są dokładnie takie, jakich potrzebują klienci. Prelegentka wielu branżowych spotkań, w tym największej konferencji zakupowej Procon Polzak w Polsce, TOP3 Mówca na podstawie głosów uczestników wydarzenia.
Głęboko wierzy, że jako Eksperci Zakupów i Ambasadorzy Dobrych Praktyk można wspólnie wygrać batalię o strategiczną funkcję zakupów w firmie, jako Doradcy Biznesowi.
Łukasz Jędraszkiewicz
Łukasz Jędraszkiewicz
Współpracował z dostawcami z krajów UE, Ameryki Płn., a także Australii, Nowej Zelandii. W zespole globalnym wdrażał nowe kanały dystrybucji a w obszarze lokalnym zarządzał działem zakupów i logistyki odpowiadając za magazynowanie i dystrybucję części dla kopalń w systemie umowy SLA i reakcji 4-godzinnych. Na stanowisku Kierownika Działu Zakupów Negocjował kontrakty z kluczowymi dostawcami firmy i zarządzał 15-osobowym zespołem rozproszonym w 3 lokalizacjach Polski i Czech.
Od 2013 roku w roli zastępcy dyrektora biura zakupów centralnych firmy Track Tec – producenta kolejowych podkładów strunobetonowych oraz rozjazdów kolejowych i tramwajowych. Zarządzał zespołem 30-osobowym w 4. lokalizacjach w Polsce i 2. lokalizacjach w Niemczech. Był odpowiedzialny za negocjowanie największych kontraktów spółki z kluczowymi dostawcami, aktywnie wdrażał nowych globalnych dostawców do zakres procedur i wymagań PKP.
Od 2016 roku objął stanowisko dyrektora zakupów we wiodącej spółce z obszaru ciepłownictwa. Obecnie zarządza 40-osobowym zespołem w 3 lokalizacjach w tym 3 magazynów. Zarządza przeprowadzaniem średnio 3 tyś. przetargów rocznie. Wdrożył w spółce nowe podejście obszaru zakupów i stworzył zaangażowany zespół ekspertów z zakresu Prawa Zamówień Publicznych potrafiący w sposób efektywny dostosowywać się do zmieniających się potrzeb rynkowych i umiejący szybko reagować na potrzeby Partnerów wewnętrznych jednocześnie zachowując kardynalną zasadę równego traktowania Wykonawców. W całej swojej aktywności zawodowej był odpowiedzialny za efektywne wydanie łącznie ponad 3 miliardów złotych.
Jacek Jarmuszczak
Jacek Jarmuszczak
Później dla globalnego koncernu, lidera w swoim sektorze i dobrze znanej marki Philips Lighting, jako Strategic Buyer tworzył strategię zakupów dla obszaru Europy oraz prowadził negocjacje z kluczowymi dostawcami. Następnie jako Kierownik Działu Zakupów Elektronicznych w Carlsberg Group, gdzie przeprowadzał ok. 600 przetargów rocznie dla wszystkich zakładów Carlsberg na całym świecie. Ekspert w dziedzinie aukcji elektronicznych, negocjacji zakupowych, budowania relacji z dostawcami oraz e-systemów zarządzania zakupami. Posiada praktyczne doświadczenia w zakresie wdrażania i usprawniania narzędzi
elektronicznych wspierających obszar zakupów (Ocena Dostawcy, Zarządzanie Kontraktami, Obieg Zapotrzebowań Wewnętrznych, Aukcje Elektroniczne). Następnie jako Global Category Manager dla kategorii usług profesjonalnych oraz IT tworzył strategię oraz prowadził negocjacje z kluczowymi dostawcami Carlsberg. Następnie pracował jako Global Category Manager usługi profesjonalne i MRO w firmie Danfoss.
Wielomiesięczne kontrakty w Europie zachodniej, USA, Azji oraz praca w centralnych strukturach globalnej korporacji, dostarczyły ogromnego doświadczenia w zarządzaniu biznesem o charakterze międzykulturowym. W trakcie swojej ponad 16 letniej kariery negocjował kontrakty o łącznej wartości przekraczającej 3,5 miliarda EUR. Obecnie pracuje jako VP Procurement Technology Development w NextBuy.
Specjalne umiejętności:
Tworzenie polityki zakupowej i organizacji działu zakupów, negocjacje zakupowe, zarządzanie zakupami, zarządzanie kategorią zakupową, rozwój dostawców, tworzenie i wdrażanie programów oszczędnościowych;
Maciej Kosiński
Maciej Kosiński
Na co dzień pracuje z dostawcami, rozwiązując problemy, doskonaląc ich procesy, a finalnie wdrażając wyroby gotowe do produkcji seryjnej.
Pracując z dostawcami na całym świecie zauważył wielką potrzebę wsparcia rozwoju średnich i mniejszych firm produkcyjnych.
Tak rozpoczął się projekt Quality Concept, który w swoim zespole posiada specjalistów z różnych gałęzi przemysłu, chcących pomagać rozwijać się Polskim przedsiębiorcom.
Poprzez swoje doświadczenia i wnikliwe analizy pokazujemy klientom czego potrzebują, co powinni zrobić, aby dostarczać do nowych, bardziej wymagających klientów.
dr Tomasz Lewandowski
dr Tomasz Lewandowski
Posiada doświadczenie w obsłudze podmiotów prywatnych i publicznych, głównie producentów i dostawców, w tym działających w branży e-commerce, R&D, marketingu, nowych technologii.
Specjalizuje się w tworzeniu elastycznych OWU, obsłudze transgranicznych łańcuchów dostaw, tworzeniu i opiniowaniu korporacyjnych reguł etycznych, antykorupcyjnych oraz compliance’owych.
Naukowo zajmuje się także prawem międzynarodowym publicznym, międzynarodowym prawem humanitarnym konfliktów zbrojnych oraz filozofią prawa międzynarodowego. Realizuje projekty naukowe finansowane przez Narodowe Centrum Nauki oraz Komisję Europejską.
Wykładowca akademicki, autor publikacji naukowych i prasowych oraz prelegent konferencyjny.
*Experience drives innovation
SMM Legal to kancelaria prawna wyspecjalizowana w doradztwie biznesowym. Przełamujemy ograniczenia dzięki doświadczeniu i innowacyjnemu podejściu do problemów. Tworzymy interdyscyplinarne zespoły rozwiązujące sprawy pozornie bez wyjścia. Od lat znajdujemy się w najważniejszym światowym rankingu prawniczym „The Legal 500”, którego podstawą jest ocena pracy kancelarii przez Klientów.
Andrzej Kulbiński
Andrzej Kulbiński
Jest jednocześnie trenerem administratorów, a także najbardziej znanym szkoleniowcem systemu PROEBIZ.
Legendarny trener rozbudowanej platformy zakupowej PROEBIZ był u początków elektronizacji procesów negocjacji zakupowych. Jako specjalista od dynamicznego porównywania ofert w ciągu ostatnich 15 lat rozwiązał tysiące tematów zakupowych pod kątem ustalania strategii, przebiegu i oceny nawet najbardziej skomplikowanych spraw. Godziny spędzone z kupcami można liczyć w tysiącach. Nic dziwnego, że wymyślił też własny rodzaj negocjacji elektronicznej, która nosi jego imię.
Był prelegentem na kursie semestralnym na Technicznym Uniwersytecie w Ostrawie w Czechach, gdzie wśród wielu doświadczonych kupców, dzielił się swoim doświadczeniem w elektronizacji procesów zakupowych.
Jego kreatywność przejawia się nie tylko w pracy, ale w życiu osobistym. W wolnym czasie tworzy muzykę elektroniczną, pisze ciekawe artykuły o życiu Polaka w Czechach, tworzy piękne prace z drewna i metalu
Beata Gałuszka
Beata Gałuszka
Odpowiedzialna jest przede wszystkim za relacje z klientami i indywidualne podejście do nich. Wraz ze swoim zespołem bada potrzeby zakupowe klientów z przeróżnych branż, implementując produkty i usługi PROEBIZ. Czuwa nad profesjonalną obsługą kupców, dopasowując konsultacje do ich potrzeb. Stawia na kontakt osobisty.
Będąc wieloletnim pracownikiem z dużym doświadczeniem, zyskała zaufanie zarządu i uczestniczy w wielu spotkaniach biznesowych, na których omawiane są strategiczne decyzje dla firmy.
W wolnym czasie na pierwszym miejscu stawia rodzinę, następnie kino i film, podróże, piesze wędrówki, kontakt z przyrodą, słuchając przy tym dobrej muzyki.